biblioskop.blogg.se

Pelleskopmatten läser och tycker.

Bokbloggsjerka 2-5 maj

Publicerad 2014-05-04 10:17:00 i Allmänt,

Då var det dags för Annikas bokbloggsjerka igen. Förra helgen hoppade jag över, för den frågan sa mig ingenting, och ingenting hade jag att säga. Så kan det gå.
 
Den här helgen blev det däremot jättesvårt: Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år?
 
Duh!
 
Jag kollade litet i högarna och där var ju DEN som var jättebra, och DEN som var nästan ännu bättre och DEN som var minst lika bra... Så där höll det på.

Och de där omläsningarna som jag har gjort, de står sig fortfarande, trots att de kanske egentligen bäst skulle passa i kategorin "bästa boken jag läste år 1977". Eller så.
 
Så jag omformulerade frågeställningen en aning och frågar mig: Vilken bok har gett mig mest att tänka på hittills i år? Vilken återkommer oftast i tankarna?
 
Då blev det betydligt lättare. Priset går raka vägen till:
 
ok, amen. av Nina Solomin. Grattis!
 
Och så några bilder.

Kommentarer

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-05-04 10:22:58

Den kommer jag ihåg, läste den för något år sedan. Och den var ju så bra!

Postat av: Monika

Publicerad 2014-05-04 15:29:34

Ännu en bok som jag aldrig hört talas om. Många tips den här veckan :)

Postat av: MonsterSteffa

Publicerad 2014-05-04 18:56:09

Spännande med lite annorlunda boktips tycker jag!

Postat av: Ugglanoboken

Publicerad 2014-05-05 08:01:48

Den var ny för mig - tack för tipset! :-)

Postat av: Freja

Publicerad 2014-05-05 20:32:20

Helt okänd för mig, tack för tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela